Tuesday, March 31, 2020

MATEMÁTICAS

Miércoles, 1 de abril

En mates también empezamos tema nuevo, el tema 9 (Veo, veo, peces de colores) y nueva tabla de multiplicar para aprender. La tabla del 4.
Os dejo esta canción, ¡ya veréis qué chula!
 

LENGUA

Miércoles, 1 de abril

¡Buenos días a tod@s! ¿Cómo estáis? Ya estamos a mitad de semana. 💪

En el nuevo tema de Lengua (Tema 9) hoy vamos a trabajar las palabras polisémicas, así que aquí os dejamos alguna cosita extra para echarle un vistazo.

Las palabras polisémicas son palabras que tienen más de un significado. En este video os lo explican y os dan algún ejemplo.


Aquí tenéis una lista:
Compartir PT y Al: Fichas de Lengua de 2º de primaria.

1. Coloca las siguientes palabras polisémicas en el lugar correspondiente (Copia las oraciones en tu libreta o en un folio) (opcional)
EL BLOG DE SEGUNDO: LAS PALABRAS POLISÉMICAS
  ¡Hasta mañana! 😘

Monday, March 30, 2020

SCIENCE

Tuesday, 31st of March

LESSON 5: REPTILES AND AMPHIBIANS

Good morning guys!

Today, we are going to continue with reptiles and amphibians.
What do you know about them? Let´s think 💭💭💭

Reptiles lay hard eggs on land. They breathe with lungs (pulmones) and have scales (escamas).


Amphibians lay soft eggs in water. At first they breathe with gills (branquias), then develop lungs when they are adults. They have moist skin (piel húmeda)


Let´s listen to these two songs:



Activities (Do them in your notebook or in a piece of paper)

 1. Reptile or amphibian? Put them in the correct place: frog (rana), turtle (tortuga), snake (serpiente), crocodile (cocodrilo), toad (sapo), lizard (lagartija).
      
            REPTILE            AMPHIBIAN



2. Classify the following sentences into REPTILES and AMPHIBIANS (We will send you the audio by mail 😀😀😀)

- They live on land and in water.
- They have soft, moist skin.
- They have dry skin and scales.
- They lay hard eggs on land.
- They lay soft eggs in water.
- They breathe with lungs.
- They breathe with gills and later with lungs.

          REPTILES                AMPHIBIANS

3. Craft (optional activity) You need a paper tube of toilet paper.

 RANA de cartón * Manualidades de reciclaje - YouTube

THANK YOU FOR YOUR WORK TODAY!

Sunday, March 29, 2020

ENGLISH

Monday, 30th of March

Did you have a good weekend? We hope so!

During this week, we are going to learn things about Easter. Students will learn about this festivity doing different activities, crafts, reading interesting things and singing songs.

Here, you can learn some vocabulary related to this festivity:

 Easter Make a Sentence Play Dough Mats, Vocab. Cards + Record ...

(Pascua, marzo, abril, conejito de Pascua,
conejo, huevo de Pascua, huevo, modelos,
decorar, Feliz Pascua, búsqueda de huevos de Pascua, buscar,
esconder, cesta, niñ@s, césped/hierba, 
flores, pájaro, nido, pollito, 
patito, caramelo, gominola, chocolate,
primavera, nueva vida, vacaciones de primavera, vacaciones,
familia, dar, sombrero, bollos cruzados calientes)



Now, read this poem:

 easter poems for children - Google Search | Inglés para niños ...

 Complete the following activities:
1. Put the letters in order to make Easter words. Copy them in your notebook or in a piece of paper.

easter-activity-sheet | Coloring Page Book

(Solution: jelly beans, rabbit, Easter Day, basket)

2. Do you want to do a Paper Bunny Craft? Here you have the instructions to do it.


Well done! See you tomorrow!

Friday, March 27, 2020

SCIENCE

Friday, 27th of March

Good morning girls and boys! Are you ok? We really hope you are all doing great during this time at home.

LESSON 4: BIRDS

Birds have feathers (plumas), wings (alas), two legs and a beak (pico). Birds are oviparous. They lay eggs with hard shells. They live in different habitats. Most birds can fly.

Watch the video to learn some information about birds:



Listen to this song:



1. Copy this text with good letter in your notebook or in a piece of paper.



Resultado de imagen de exercises about birds for kids


2. Fill in the missing vowels for each bird.



Resultado de imagen de exercises about birds for kids
 3. Complete the gaps with the following words (fly, two, feathers, two, lungs)

Resultado de imagen de exercises about birds for kids

 (When you finish you can check the answers:
Activity number 2: penguin, owl, parrot, ostrich, eagle, duck, chicken, crow
Activity number 3: feathers, two, two, fly, lungs)


Thank you and see you on Monday!

Thursday, March 26, 2020

MATEMÁTICAS

Hoy vamos a estudiar la diferencia entre círculo y circunferencia.

La CIRCUNFERENCIA es una línea curva cerrada. Todos sus puntos están a la misma distancia del centro.

 Resultado de imagen de circunferenciaResultado de imagen de circunferencia

El CÍRCULO es la circunferencia y su interior.
Resultado de imagen de circulo 
 Resultado de imagen de círculo

Aquí va un video explicativo. Espero os sirva de ayuda para entenderlo bien.


¡Hasta mañana! 😘😘😘

LENGUA

Jueves, 26 de marzo

¡Buenos días! Después de trabajar lo que son las fábulas, os proponemos que veáis las siguientes:

- Fábula de la paloma y la hormiga.
- Fábula de la zorra y las uvas.
- Ratón de campo, ratón de ciudad.
- Fábula de las cabras testarudas.
- Fábula de la liebre y la tortuga.




 


¡Esperamos que os gusten! 😘