Monday, March 23, 2020

MATEMÁTICAS

Lunes, 23 de marzo

¡Buenos días chicos y chicas!
¿Qué tal estáis?
Hoy, vamos a repasar la tabla del 6 (Seguro que ya os la sabéis pero, por si acaso, la pongo de repaso)


¡Muy bien! Ahora que ya la tenéis pasaremos a hacer los ejercicios del libro.

Thursday, March 19, 2020

MATEMÁTICAS

Viernes 20 de marzo
 
¡Hola a todos!

En la sesión de hoy de matemáticas vamos a repasar la tabla del 3.




Y veremos cómo se hace para calcular el doble y el triple de un número. Ya veréis que es muy fácil.


¡Hasta el lunes!

SCIENCE

Good morning children!

LESSON 2 VERTEBRATE AND INVERTEBRATE ANIMALS
(Friday, 20 th of March)

The animal Kingdom is divided into two groups: VERTEBRATES and INVERTEBRATES. Vertebrates have a backbone and invertebrates do not. Which group do we belong to?







 1. Complete the sentences with the following words:





Wednesday, March 18, 2020

ENGLISH

Good morning boys and girls! How are you? We hope you and your families are okay. We are going to post your work here everyday, so please, check your block day by day and follow our directions to do your work. Thank you!

Thursday, 19 th of March

Unit 3: Why are towns great?

- Watch this video to remember the use of THERE IS and THERE ARE.


Now, complete the following activities. You can do them in your English/Science notebook but, If you don´t have it at home, you can do all the activities in a piece of paper (With all the activities, we will do a dossier)

Resultado de imagen de ejercicios de there is there are for kids

Note:
mouse: ratón
mice: ratones
Resultado de imagen de ejercicios de there is there are for kids

MATEMÁTICAS

Jueves, 19 de marzo.

¡Hola! Continuamos con matemáticas, y hoy vamos a recordar los números pares e impares.
Os dejo un video por si a alguien se le han olvidado.


Nos vemos mañana!

LENGUA

Buenos días a todos!

¿Qué tal estáis? Como sabéis, el blog normalmente lo utilizamos para las áreas de English y Science, pero estos días también lo usaremos para las áreas de Lengua y Mates. Así, dependiendo de lo que estemos trabajando, pondré alguna pequeña explicación para que os resulte un poco más fácil entender las cosas. Por ello, no dejéis de visitar el blog diariamente ¿de acuerdo?

Jueves, 19 de marzo.
Después de hacer la lectura del tema 8 y las preguntas de comprensión, hoy nos toca ver qué son las ONOMATOPEYAS. Aquí os dejo un video en el que lo explica y os da algunos ejemplos. 


Un saludo y hasta mañana!!!

THE ANIMAL KINGDOM

SCIENCE AT HOME. UNIT 3: THE ANIMAL KINGDOM

Good morning children! This is our science class now. Your blog is your school book and classbook now. All your work is here in your blog. Please, read our notes.

LESSON 1 LIVING AND NON-LIVING THINGS
(Wednesday, March, 18th)

 Today, we are going to watch a video about living and non-living things and listen to some songs.

- Do you know that animals and plants are living things?
They are born, they grow, they reproduce and they die.
You can practice vocabulary and the new contents.

Resultado de imagen de hojas de living things and nonliving things

 Resultado de imagen de nonliving things for kids explanation

 Watch the video:


Listen to the songs:




Answer the following questions:

- Can you give any examples of living and non-living things? Make your own list about them.

- What of the following things are living things?
Ladybird, doll, tree, ball, elephant, skateboard, plant, air, spider, water, mouse, crab,
pencil, rocks, cow, hat, horse, children, lamp, clock, man, woman, fire, fish.